Всі уроки

УРОК 12

Бізнес по-українськи

Автор: Юлія Гузенко

В Україні ми не кажемо баланс «роботи-життя». Ми говоримо баланс «війни-життя»

Бізнес по-українськи – це такий підхід, коли кожен підприємець закладає у свій план 30% ризику, бо ніхто не може знати, що буде наступного моменту.
Починаючи власну справу, українець викладається на максимум, шукає нові шляхи прибутку у найважчих умовах, коли не знаєш, що підкосить у наступний момент – пандемія коронавірусу, чергова економічна криза чи війна.

Українців у всьому світі прийнято називати працьовитою нацією, і це не дивно. Адже українці беруться за нову роботу зухвало та працюють сумлінно на совість, із максимальною віддачею та відчуттям відповідальності. Якщо починаєте нову справу разом з нами, можна бути певним, що все буде виконано на найвищому рівні. Бо кожен українець знає – хто, як не він?

Чому Українців називають “роботяща нація”?

Україна посідає перше місце серед країн Європи за кількістю громадян, які перебувають на заробітках за кордоном.

Українці користуються попитом серед робітничих вакансій у Польщі, Німеччині, Словаччині, Ізраїлі, Чехії, Угорщині та Литві. Кількість відгуків для працевлаштування за кордоном склала більше ніж півмільйона.

Чехія, наприклад, збільшила кількість вакансій для українських заробітчан і запрошує на роботу виключно українців. Українці ніколи не відмовляються від роботи, яка може принести їм прибуток, починаючи від водія, кухаря, офіціанта і закінчуючи збором ягід та пакуванням.

Особливо у світі цінуються українські будівельники.

Українські компанії під час фінансових криз, пандемії вигадують нові і нові варіанти для того, щоб розвиватися.

Як виживали українські бізнеси під час карантину, який змусив закритися велику частину компаній?

Наприклад, меблева компанія Drommel відмовилась від шоурумів і почала продавати меблі онлайн. У Banda Agency скоротили зарплати та знайшли клієнтів за кордоном, а мережа кінотеатрів Планета Кіно проводила покази у дворі будинку. Ресторани переводили свої заклади на виключно доставку та розширювали зони покриття доставки до максимально можливих.

Характеристики та якості українців які цінуються у світі

Дослідники українського національного характеру майже одноголосно зазначають, що душа і психіка українця є гуманітарно орієнтованими. Портрет «узагальненого» українця приблизно такий: за вдачею – інтроверт, заглиблений у внутрішній світ.

Він живе і керується серцем у всіх своїх діях, почуттями, а не раціональними настановами. Українець активний внутрішньо, але зовні досить пасивний, бо не хоче втручатися у встановлений порядок світу й природи.
З іншого боку, українця з давніх-давен характеризує працьовитість, хазяйновитість, гостинність і доброзичливість

Приклади видатних Українських бізнесів

Який досвід українського бізнесу в Європі? Сьогодні за кордоном можливо знайти найрізноманітніші товари та послуги з позначкою «вироблено в Україні». Хоча й не всі продаються з українськими етикетками. Вони займають різні ніші від дешевих товарів до преміум-сегменту.

Рецепти успіху різноманітні. Більшість починає із участі у виставках. Проте деякі шукають покупців й через інтернет, а інші продають франшизу або співпрацюють з іноземними партнерами.

PassivDom

PassivDom – перший у світі цілком автономний будинок, що працює винятково на сонячній енергії – розроблений в Україні. Його можна побудувати за один день, прилаштувати на будь-якій землі і за бажанням – перевезти в іншу точку за кілька годин. Вранці клієнт замовляє будинок, а вже ввечері в ньому оселяється.

Drone.ua

У Європі літають українські дрони.
Для освоєння європейського ринку українська компанія Drone.ua, Київ, заснувала на базі двох латвійських підприємств спільне підприємство UAV.tools. Офіс в Ризі займається поширенням українських технологічних наробок в 15 країнах Північної та Східної Європи. Працюють за принципом white label, коли дозволяється не використовувати український бренд. Постачають не лише дрони, а цілий комплекс – літаки, навчання, технічний супровід, сервіси по обробці даних та їхній візуалізації.

Не зовсім полтавські бренди.
Mexx, Franken Walder, Basler, Frank Henke Mode та інші європейські компанії шиють одяг в Полтаві. Фабрика «ЄвроСтиль» завдяки низьким цінам порівняно з європейськими, а також зручному розташуванню порівняно з азійським, змогла завоювати ринки Європи. Росту замовлень також сприяв вихід країн ЄС із кризи.
Фабрика здійснює повний виробничий цикл. Так, створили колекцію одягу для німецьких футбольних фанатів до «Євро-2012».

«Нова пошта»

«Нова пошта» – найбільша українська логістична компанія, яка надає послуги експрес-доставки документів, вантажів та посилок. Вони мають понад 7 тис. відділень по всій Україні.
У 2020 році в компанії відкрили ще 1300 відділень та почали приймати у клієнтів ID-паспорти та е-паспорти у додатку «Дія». Також там запустили доставку посилок у США та Китай та міжнародні грошові перекази.
Наразі Нова Пошта посадіє перше місце в Україні за зручністю, легкістю та швидкістю доставки.

Netpeak Group

Netpeak – українська агенція інтернет-маркетингу, одна з найбільших у Східній Європі. Створена в 2006 році в Одесі. Компанія має офіси в Україні, США, Болгарії та Казахстані.

Операційна платформа та культурне середовище, які розвивають бізнеси групи, що вже існують, дозволяють запускати нові IT-компанії для розвитку економіки та досягнення місії «із третього світу в перший»

До Netpeak Group входять агенції маркетингу, продуктові компанії, соціальні проєкти та організатор конференцій.
Є найбільшим прем'єр-партнером Google.
У 2020 році Netpeak став преміум-партнером Facebook.
Також агентство Netpeak у 2020-му році стало найкращим агентством контекстної реклами та найкращим перфомансом агентства України за версією IAB Ukraine. Також це найкраще агентство інтернет-маркетингу та SEO в Україні за версією Рейтингу Рунету.

Rozetka

Rozetka – найбільший український інтернет-магазин, в якому продається понад 3,9 млн. товарів.
У 2020 році інтернет-магазин представив власний бренд RZTK: під ним продають техніку для дому, інструменти та електротовари. Також Rozetka запустила франшизу та відкрила перше кафе на Хрещатику.
Чечоткін посів 14 місце у рейтингу «Топ-100 найбагатших українців» за версією НВ.

Допомога україні під час війни від бізнесів

Після нападу Росії 24 лютого, на підтримку України виступили багато компаній. Окрім слів підтримки, вони перераховують кошти у різні фонди або напряму допомагають волонтерам чи військовим.
Навіть маленький та середній бізнес, почав працювати під час війни та допомагати Українцям

Ресторани – готують безкоштовну їжу для військових та волонтерів.

Ciklum

За весь час роботи програми фахівці Ciklum зробили внесок близько $800 000. Лише минулого року ця програма зібрала понад $55 000, а за перший місяць цього року – понад $10 000. Зараз ця підтримка йде в організації Армія SOS, COMBAT-UA і «Таблеточки». Багато працівників долучаються до волонтерських ініціатив і благодійності в приватному порядку.

L’Oreal

L’Oréal виділили 5 мільйонів євро на гуманітарну підтримку. Від початку російського вторгнення та війни в нашій країні компанія L’Oréal Україна спрямувала всі зусилля на підтримку своїх співробітників та забезпечення українців засобами для гігієни.

Як бути сміливими, мов Україна? Як бути сміливими, мов Україна? Як бути сміливими, мов Україна? Як бути сміливими, мов Україна? Як бути сміливими, мов Україна? Як бути сміливими, мов Україна? Як бути сміливими, мов Україна? Як бути сміливими, мов Україна? Як бути сміливими, мов Україна?
Як бути сміливими, мов Україна? Як бути сміливими, мов Україна? Як бути сміливими, мов Україна? Як бути сміливими, мов Україна? Як бути сміливими, мов Україна? Як бути сміливими, мов Україна? Як бути сміливими, мов Україна? Як бути сміливими, мов Україна? Як бути сміливими, мов Україна?

Це ніколи не здаватися!

Урок 13

Галузі, в яких ми сильні

Урок 13