Автор: Юлія Гузенко
В Україні ми не кажемо баланс «роботи-життя». Ми говоримо баланс «війни-життя»
Бізнес по-українськи – це такий підхід, коли кожен підприємець закладає у свій план 30% ризику, бо ніхто не може знати, що буде наступного моменту.
Починаючи власну справу, українець викладається на максимум, шукає нові шляхи прибутку у найважчих умовах, коли не знаєш, що підкосить у наступний момент – пандемія коронавірусу, чергова економічна криза чи війна.
Українців у всьому світі прийнято називати працьовитою нацією, і це не дивно. Адже українці беруться за нову роботу зухвало та працюють сумлінно на совість, із максимальною віддачею та відчуттям відповідальності. Якщо починаєте нову справу разом з нами, можна бути певним, що все буде виконано на найвищому рівні. Бо кожен українець знає – хто, як не він?
Україна посідає перше місце серед країн Європи за кількістю громадян, які перебувають на заробітках за кордоном.
Українці користуються попитом серед робітничих вакансій у Польщі, Німеччині, Словаччині, Ізраїлі, Чехії, Угорщині та Литві. Кількість відгуків для працевлаштування за кордоном склала більше ніж півмільйона.
Чехія, наприклад, збільшила кількість вакансій для українських заробітчан і запрошує на роботу виключно українців. Українці ніколи не відмовляються від роботи, яка може принести їм прибуток, починаючи від водія, кухаря, офіціанта і закінчуючи збором ягід та пакуванням.
Особливо у світі цінуються українські будівельники.
Українські компанії під час фінансових криз, пандемії вигадують нові і нові варіанти для того, щоб розвиватися.
Як виживали українські бізнеси під час карантину, який змусив закритися велику частину компаній?
Наприклад, меблева компанія Drommel відмовилась від шоурумів і почала продавати меблі онлайн. У Banda Agency скоротили зарплати та знайшли клієнтів за кордоном, а мережа кінотеатрів Планета Кіно проводила покази у дворі будинку. Ресторани переводили свої заклади на виключно доставку та розширювали зони покриття доставки до максимально можливих.
Дослідники українського національного характеру майже одноголосно зазначають, що душа і психіка українця є гуманітарно орієнтованими. Портрет «узагальненого» українця приблизно такий: за вдачею – інтроверт, заглиблений у внутрішній світ.
Він живе і керується серцем у всіх своїх діях, почуттями, а не раціональними настановами. Українець активний внутрішньо, але зовні досить пасивний, бо не хоче втручатися у встановлений порядок світу й природи.
З іншого боку, українця з давніх-давен характеризує працьовитість, хазяйновитість, гостинність і доброзичливість
Який досвід українського бізнесу в Європі? Сьогодні за кордоном можливо знайти найрізноманітніші товари та послуги з позначкою «вироблено в Україні». Хоча й не всі продаються з українськими етикетками. Вони займають різні ніші від дешевих товарів до преміум-сегменту.
Рецепти успіху різноманітні. Більшість починає із участі у виставках. Проте деякі шукають покупців й через інтернет, а інші продають франшизу або співпрацюють з іноземними партнерами.
PassivDom – перший у світі цілком автономний будинок, що працює винятково на сонячній енергії – розроблений в Україні. Його можна побудувати за один день, прилаштувати на будь-якій землі і за бажанням – перевезти в іншу точку за кілька годин. Вранці клієнт замовляє будинок, а вже ввечері в ньому оселяється.
У Європі літають українські дрони.
Для освоєння європейського ринку українська компанія Drone.ua, Київ, заснувала на базі двох латвійських підприємств спільне підприємство UAV.tools. Офіс в Ризі займається поширенням українських технологічних наробок в 15 країнах Північної та Східної Європи. Працюють за принципом white label, коли дозволяється не використовувати український бренд. Постачають не лише дрони, а цілий комплекс – літаки, навчання, технічний супровід, сервіси по обробці даних та їхній візуалізації.
Не зовсім полтавські бренди.
Mexx, Franken Walder, Basler, Frank Henke Mode та інші європейські компанії шиють одяг в Полтаві. Фабрика «ЄвроСтиль» завдяки низьким цінам порівняно з європейськими, а також зручному розташуванню порівняно з азійським, змогла завоювати ринки Європи. Росту замовлень також сприяв вихід країн ЄС із кризи.
Фабрика здійснює повний виробничий цикл. Так, створили колекцію одягу для німецьких футбольних фанатів до «Євро-2012».
«Нова пошта» – найбільша українська логістична компанія, яка надає послуги експрес-доставки документів, вантажів та посилок. Вони мають понад 7 тис. відділень по всій Україні.
У 2020 році в компанії відкрили ще 1300 відділень та почали приймати у клієнтів ID-паспорти та е-паспорти у додатку «Дія». Також там запустили доставку посилок у США та Китай та міжнародні грошові перекази.
Наразі Нова Пошта посадіє перше місце в Україні за зручністю, легкістю та швидкістю доставки.
Netpeak – українська агенція інтернет-маркетингу, одна з найбільших у Східній Європі. Створена в 2006 році в Одесі. Компанія має офіси в Україні, США, Болгарії та Казахстані.
Операційна платформа та культурне середовище, які розвивають бізнеси групи, що вже існують, дозволяють запускати нові IT-компанії для розвитку економіки та досягнення місії «із третього світу в перший»
До Netpeak Group входять агенції маркетингу, продуктові компанії, соціальні проєкти та організатор конференцій.
Є найбільшим прем'єр-партнером Google.
У 2020 році Netpeak став преміум-партнером Facebook.
Також агентство Netpeak у 2020-му році стало найкращим агентством контекстної реклами та найкращим перфомансом агентства України за версією IAB Ukraine. Також це найкраще агентство інтернет-маркетингу та SEO в Україні за версією Рейтингу Рунету.
Rozetka – найбільший український інтернет-магазин, в якому продається понад 3,9 млн. товарів.
У 2020 році інтернет-магазин представив власний бренд RZTK: під ним продають техніку для дому, інструменти та електротовари. Також Rozetka запустила франшизу та відкрила перше кафе на Хрещатику.
Чечоткін посів 14 місце у рейтингу «Топ-100 найбагатших українців» за версією НВ.
Після нападу Росії 24 лютого, на підтримку України виступили багато компаній. Окрім слів підтримки, вони перераховують кошти у різні фонди або напряму допомагають волонтерам чи військовим.
Навіть маленький та середній бізнес, почав працювати під час війни та допомагати Українцям
Ресторани – готують безкоштовну їжу для військових та волонтерів.
За весь час роботи програми фахівці Ciklum зробили внесок близько $800 000. Лише минулого року ця програма зібрала понад $55 000, а за перший місяць цього року – понад $10 000. Зараз ця підтримка йде в організації Армія SOS, COMBAT-UA і «Таблеточки». Багато працівників долучаються до волонтерських ініціатив і благодійності в приватному порядку.
L’Oréal виділили 5 мільйонів євро на гуманітарну підтримку. Від початку російського вторгнення та війни в нашій країні компанія L’Oréal Україна спрямувала всі зусилля на підтримку своїх співробітників та забезпечення українців засобами для гігієни.
Галузі, в яких ми сильні